reklama

Zahranicie nezmení len tvoj zivot ale aj teba...

Odchod do zahranicia je viera v novy a lepsi zivot.Je to dlha cesta, vsade na okolo ta podcenuju a beru ta ako cudzinca.Ale je to cesta ktora ti da vela a vela ta naucí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pred troma rokmi som sa rozhodla vybrat sa za lepsím zivotom.Krajinu ktorú som si vybrala bola Rakúsko.Je to krajina kde sa hovorí nemeckým jazykom.A ja ako maturantka anglického jazyka som prisla naozaj len s ,,Danke a Bitte.´´

Zo zaciatku to bolo naozaj vsetko velmi tazke.Vybavenie prace, ci dohovorit sa na urade, banke alebo v autobuse.Vsade som komunikovala anglicky.Je pravda ze to nebol az tak velky problem.Ale nie kazdy tu anglicky rozumie.Takze kolko krat ma to dostalo do velmi zaujimavej situacie.Zaciatky som mala velmi tazke.Nasla som si pracu v burgerkingu, kde mi ponúkli iba vecerne smeny.Byvala som 30 km od Linzu.Kedze som nemala vodicsky preukaz cestovala som stale autobusom.Denne som pracovala do pol jedenastej a posledny autobus mi isiel o pol jedenastej.A kedze Linz nieje taky maly ako mesto v ktorom byvam nikdy som ten autobus nestihla.Cakavala som kazdy den do pol siestej na hlavnej stanici na prvy ranny autobus.Kedze to bolo obdobie od novembra do konca Februara nebolo to az take jednoduche.Vonku bola zima, nemala som peniaze pretoze som vsetko davala na prenajom bytu a cestovanie autobusom.Na tej stanici som sa naucila velmi vela.Videla som tam kazdy den zaujimavych ludi.Kazdy den tam sedel ten dedko ktory asi prisiel o byt vyzeral velmi zanedbany a smutny.Raz prisiel za mnou a spytal sa ma ci nemam nieco k jedlu.Zhodov okolnosti som mala zemlu co som si este cez den pripravila na svacinu do prace.Ludia ktory okolo neho prechadzali ho vnimali ako hnusneho bezdomovca ktory sedi na lavicke na stanici a prepije vsetko co mu ludia daju ale ja som ho naozaj spoznala.Bola som svedkom toho ako si sadla ku mne skupinka mladych opitych chlapcov a pytali sa ci si nedam nieco pit nechcela som ale aj tak mi kupili plechovku Huga a panovi kupili pivo ako podisli k nemu pan im povedal nech to vypiju sami ze on nepije.Bol to clovek ktory ma pozdravil vzdy ked som prisla a sadala som si.Bol to clovek ktory sa usmial na mna a aj ked som mu chcela vela krat pomoct a spytat sa ho ci mu nieco netreba ale nevedela som ako mu pomoct a ako sa ho to spytat kedze som nemecky nevedela.Vzdy ked som sa na toho pana pozrela pochopila som ze kazdy den cakat na stanici 7 hodin nieje naozaj ziadnym problemom.Ten pan ma kazdy den posuval do predu chcela som zmenit svoj zivot a svoju buducnost.Trvalo to asi tri mesiace.A zivot sa mi zmenil nasla som si byt v Linzi a novu pracu kde som sa pomaly zacinala ucit nemecký jazyk.Nasla som si niekolko kamaratov, znamych ale aj priatelov.Ale kazdym dnom mi chybala sestra, chybala mi moja rodina, chybali mi moji priatelia doma.Chybali mi ti priatelia ktorym som mohla povedat co ma trapy, vyplakat sa, smiat sa az tak ze ma brucho rozboli a chyba mi to doteraz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mojim odchodom do zahranicia som sa naozaj nestala bohatov ako si niektory kudia doma myslia.Mam peniaze prisposobene zivotu tu a viem si aj nieco kupit.Doma je to tazke obdivujem mamu ako dokazala sa o nas starat vsetko platit a este nam aj nieco na oblecenie kupit.V zahranici som zistila ktory su moji priatelia a ktory sa len na priatelov hrali.Ked raz odidete prec, zistite komu na Vas skutocne zalezi.Niektory sa ozvu castejsie a niektory len vtedy ked im na facebooku vybehne ze mate narodeniny.Zivot tu ma naucil vnimat a tesit sa malickostiam.Naucil ma byt silna a bojovat za kazdu cenu.Lebo clovek je naozaj silny vtedy ked dokaze povzbudit sam seba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo si dokáže ľudská myseľ predstaviť a čomu dokáže uveriť, to môže aj dosiahnuť.

Veronika Krocilova

Veronika Krocilova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obycajne dievca ktore sa z maleho mesta rozhodla odist za stastim :)Mam velke mnozstvo kamaratov ale len malo priatelov.Rodina, sestra a priatelia pre mna znamenaju najviac.Cely zivot sa snazim robit nieco take aby ma to dalej len posuvalo a neostala som stat na jednom bode. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu